K-Rauta asiakaspalvelu

 Asiakaspalvelu K-Raudassa


Asiakaspalvelu ja myyntityö

Hyvän asiakaspalvelun ja hyvän myyntityön erot ovat suuret. Hyvää asiakaspalvelua ovat asiakkaan tarpeet huomioon ottaminen, nopea palvelu ja ystävällisyys. Hyvää myyntityötä on esimerkiksi kun asiakas hakee terassiöljyä myydään myös pohjuste, terassipesu ja työvälineet. Lisämyynti tarkoittaa, myös haetun tuotteen lisäksi tarjotaan muita yhteen sopivia mahdollisesti tarvittavia tuotteita tai palveluja

Keskustelu asiakkaan kanssa

Asiakkaan kanssa keskusteltaessa on hyvä kysyä mihin tarkoitukseen tuote on tulossa, tarvittava määrä, mahdollinen sävy jos ostetaan maalia, pinta jolle tuote on tulossa ja kiiltoastetta maalia myydessä. Lisämyyntiä tein myymällä asiakkaille mukaan pohjusteita sekä työvälineitä. Laattoja myydessä saumalaasteja ja silikoneja.

Asiakaspalvelu tilanteita

Ensinmäinen tilanne:

Asiakas tuli ostamaan lattiaa, hän oli päättänyt jo tahtovansa laminaattia. Kyselin hieman minkä tyylistä hänellä oli mielessä esim väriä ja tahtooko aidon puun näköistä. Hän päätyi aikansa katseltua lopputulokseen, että haluaa tilata tiettyä lattiaa ja aloimme tilata tätä. Tilatessa lattiaa kyselin pinta-alaa j laskin hänelle tarvittavan määrän ja pyysin tarvittavat tiedot ja kerroin aikataulua milloin olisi noudettavissa.

Toinen tilanne:

Asiakas tuli pyytämään apua maalin valinnassa ja kyselin mitä ollaan maalaamassa. Asiakas kertoi maalaavansa sisätiloissa olevia kalusteita ja aloin kertoa tuotteista jotka sopivat siihen tarkoitukseen. Asiakas valitsi tuotteen ja kysyin vielä kiiltoasteesta ja näytin malleja joista hän valitsi yhden. Tuoteen ja kiiltoaste valinnan jälkeen kyselin mahdollista sävyä jota ei tullut ja vielä tarvittinko siveltimiä mutta niitäkään ei tarvittu.

Kolmas tilanne:

Asiakas tuli hakemaan tuotetta joka ei ollut oman osastoni alaa, enkä tiennyt tarkkaa hylly väliä kyseiselle tuotteelle. Ohjasin hänet kuitenkin oikean osaston infoon josta hän saisi tarvitsemasta avun.


Kommentit

Suositut tekstit